Zintegrowany system informatyczny do zarządzania drukarniami spółki Presspublica

Cechy fizyczne systemu:

  • Obsługa dwóch drukarń oraz współpraca z innymi działami spółki
  • Obsługa ponad stu użytkowników wewnętrznych i kolejnych stu użytkowników zewnętrznych (klientów spółki)
  • Cztery serwery baz danych
  • Integracja trzech istniejących podsystemów
  • 44 współdziałające aplikacje
  • 98 tysięcy linii kodu informatycznego

Cechy logiczne systemu

  • Zarządzanie zamówieniami klientów (wewnętrznych i zewnętrznych)
  • Zarządzanie infrastrukturą
  • Zarządzanie niezgodnościami, działaniami korygującymi i reklamacjami w ramach zintegrowanego systemu zarządzania jakością i środowiskiem
  • Zarządzanie audytamilist-referencyjny-presspublica
  • Rejestrację i monitoring czasu pracy oraz godzin nadliczbowych pracowników
  • Zarządzanie bazą adresową firmy
  • Zarządzanie przepływem korespondencji w firmie
  • Rejestrację i monitoring odpadów w odniesieniu do istotnych aspektów środowiskowych

Kluczowe cechy systemu

  1. Zarządzanie zamówieniami klientówzintegrowany-system-zarzadzania-drukarnia-2
    • Przyjmowanie i obsługa zapytań ofertowych przez stronę www.
    • Przyjmowanie zamówień klientów zewnętrznych i wewnętrznych przez stronę www.
    • Współpraca z klientami on-line przez stronę www.
    • Możliwość podglądu zamówienia i wszystkich elementów z tym związanych z dowolnego miejsca (również z zewnątrz drukarni)
    • Monitorowanie płatności
    • Zarządzanie produkcjami na wszystkich etapach realizacji
    • Monitorowanie produkcji on-line (nawet z zewnątrz drukarni)
    • Raportowanie produkcji ze wszystkich działów bez wypełniania dodatkowych dokumentów (na zasadzie zbierania danych)
    • Rozliczanie produkcji
    • Współpraca z wdrażanym systemem MGP (zarządzanie magazynem papieru)
  2. Zarządzanie infrastrukturą
    • Monitoring i prognozowanie awaryjności oraz zużycia maszyn i części.
    • Rejestracja awarii, konserwacji oraz monitoringu maszyn i części w dokumentach produkcyjnych.
    • Zapotrzebowania serwisowe rejestrowane elektronicznie są dostępne dla wszystkich zainteresowanych stron
    • Rejestracja i planowanie konserwacji maszyn z "shedulerem" przypominającym o zaplanowanych konserwacjach
    • Możliwość współpracy obu drukarń w zakresie rejestracji, monitorowania i nadzorowania oraz prognozowania awaryjności maszyn i urządzeń
    • Automatycznie raportowanie zdarzeń na dokumentach produkcyjnych
  3. Zarządzanie audytami
    • Tworzenie programów audytów
    • Planowanie audytów
    • Współpraca z modułami zarządzania niezgodnościami, działaniami korygującymi i zapobiegawczymy
    • Zarządzanie zespołami audytorów
  4. Zarządzanie niezgodnościami, działaniami korygującymi i reklamacjami
    • Rejestracja niezgodności i związanych z nimi działaniami korekcyjnymi, działań korygujących oraz reklamacji w jednym podsystemie w zgodności z wytycznymi norm ISO 9001:2000 i ISO 14001:2004
    • Przechowywanie dokumentów reklamacyjnych i innych związanych w korelacji do zarejestrowanych niezgodności. Dokumenty są "podpięte do niezgodności"
    • Możliwość łatwego filtrowania pojawiających się niezgodności w zależności od przyjętych kryteriów, ułatwiającego przygotowanie dokumentów systemowych oraz przygotowanie do auditów
  5. Rejestracja i monitoring czasu pracy oraz godzin nadliczbowych pracowników
    • Rejestracja i monitoring godzin nadliczbowych w sposób systemowy umożliwiający natychmiastowe raportowanie z podziałem na pracowników, stanowiska, działy i powód zlecenia wykonania pracy w godzinach nadliczbowych
  6. Zarządzanie bazą adresową firmy
    • System wzorowany na systemach klasy CRM, pozwalający na tworzenie centralnej bazy kontaktów (nie ma konieczności tworzenia osobistych list adresowych co pozwala na eliminację sytuacji w których pracownik posługuje się nieaktualnymi danymi)
    • Współpracujący z SAP'em podsystem pozwalający na sprawną kwalifikację dostawców zgodnie z wymaganiami ISO 9001:2000 i ISO 14001:2004
    • Podsystem składania zamówień i zapytań ofertowych z możliwością natychmiastowego raportowania o czasach realizacji zamówień w podziale na grupy zamówień w funkcji czasu
    • Podsystem spedycyjny współpracujący z firmową bazą danych o kolporterach
  7. Zarządzanie przepływem korespondencji w firmie
    • Podsystem pozwalający na centralną rejestrację wpływu i wypływu korespondencji firmowej (listy, faksy, paczki i inne)
    • Możliwość natychmiastowego odszukiwania dowolnej korespondencji wg zadanych kryteriów za dowolny okres działania systemu
    • Integracja systemu z podsystemem składania zamówień
  8. Rejestracja i monitoring odpadów w korelacji do istotnych aspektów środowiskowych
    • Rejestracja i centralne przechowywanie informacji o uzyskanych pozwoleniach na wytwarzanie i magazynowanie odpadów
    • Prognozowanie produkcji odpadów na podstawie wprowadzanych danych z funkcja informowania o potencjalnej możliwości przekroczenia przyznanych w pozwoleniach limitów